Land Rover Defender 3.5 110 Stationwag.
€ 38.500,-
Bouwjaar | 06-03-1985 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 83.000 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.528 cc |
Vermogen | 85 kW (116 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 06-03-1985 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 83.000 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | - Verzekeren |
Kleur | Rood Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.528 cc |
Vermogen | 85 kW (116 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Larocenter |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Korenmolendreef 4 |
Postcode | 9621 TK |
Plaats | Slochteren |
Provincie | Groningen |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)598 - 857788 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.larocenter.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Terreinwagen
Modelreeks: jan. 1982 - sep. 1987
Technische informatie
Aantal cilinders: 8
Maten en gewichten
Ledig gewicht: 1.840 kg
Max. trekgewicht: 3.500 kg
Wielbasis: 280 cm
Interieur
Interieur: Zwart, Skai
Aantal zitplaatsen: 9
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig
APK: Nieuwe APK bij aflevering
Aantal sleutels: 1
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Hele originele en pure Landrover Defender 110 v8 /One ten stationwagon.
Origineel af fabriek rood met originele Rover v8 met aantoonbaar 83.000 km.
Alle boekjes aanwezig, hard schutbord , harde deuren, motor loopt netjes, PTO aangedreven lier, spoor verbreders met onetone velgen
De auto kan naar eigen wens puntjes op de i worden gezet met interieur, chassis outirgger etc, informeer vrijblijvend.
Volledige video op www.larocenter.nl / export worldwide
Fur Deutschland konnen wir auch mit H-zulassung liefern.
Very original and pure Landrover Defender 110 v8 / One ten station wagon.
Original factory red with original Rover v8 with demonstrable 83,000 km.
All booklets available, solid bulkhead, solid doors, engine runs nicely, PTO powered winch,track wideners with onetone rims
The car can be finished with the interior, chassis outrigger etc. according to your own wishes, please inquire without obligation.
Full video at www.larocenter.nl / export worldwide
For Germany we can register it with H-zulassung
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Land Rover Defender | Titelverdediger
De eerste Land Rover Defender was niet minder dan 68 jaar op de markt. Dat was aanvankelijk te danken aan de kwaliteiten in het terrein. Gaandeweg groeide de Defender dankzij het uiterlijk en het puristische karakter uit tot een onvervangbaar icoon op wielen. Toch is het nu tijd voor de tweede generatie van de Defender. Is dit een waardige opvolger van de eerste generatie?
De 2e generatie van de Land Rover Defender is nog sterker in het terrein, maar voelt zich nu ook thuis op de openbare weg. Vanwege een enorme groeistuip is de Defender onhandig groot in de stad.
Plus
- uiterst capabel in het terrein
- ook thuis op de verharde weg
- (zeer) ruim en praktisch
Min
- onhandig groot
- hoog verbruik, zelfs met dieselmotor
- matig zicht naar achteren vanwege reservewiel op achterklep
Conclusie
Is de nieuwe Land Rover Defender een waardige opvolger van de eerste? Ja, grotendeels wel. Alleen de toegenomen afmetingen zorgen voor twijfel. Omdat lengte en breedte voortaan beter in verhouding staan tot de hoogte, zijn de rijeigenschappen sterk verbeterd. Echter, de Defender is nu ronduit onhandig in de stad en eist logischerwijs veel ruimte op in het terrein. Vanwege de groeistuip is de Defender ook zwaarder geworden en dat vereist een grotere motor, waardoor de Defender (veel) kostbaarder is in aanschaf en gebruik.
Als het gaat om de vormgeving en de beleving, dan is Land Rover in de opzet geslaagd. Het karakter is behouden, maar doorontwikkeld naar de moderne tijd. De uitrusting is modern en compleet, waarbij het nieuwe infotainment-systeem een stap vooruit betekent voor alle modellen van Jaguar Land Rover. Dankzij het verbeterde weggedrag is de Defender veelzijdiger geworden. Tegelijkertijd zijn de capaciteiten in het terrein nog beter. Alhoewel de bestuurder nog steeds volledige controle heeft, is het nu ook mogelijk om de keuze aan de computer over te laten, waardoor terreinrijden ook nog eens makkelijker is geworden. De nieuwe Defender heeft zijn titel daarom met verve verdedigd!