Bouwjaar | 24-05-1991 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 270.278 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | 22-GH-FT Verzekeren |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.598 cc |
Vermogen | 85 kW (116 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 24-05-1991 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 270.278 km |
Deuren | 2 |
Kenteken | 22-GH-FT Verzekeren |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.598 cc |
Vermogen | 85 kW (116 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Hofman Leek Classic & Sportscars |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Rodenburg 1 |
Postcode | 9351 PV |
Plaats | Leek |
Provincie | Groningen |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)594 - 516604 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.hofman.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Cabriolet
Modelreeks: aug. 1990 - jan. 1993
Referentienummer: 16168
Technische informatie
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 8,7 s
Topsnelheid: 195 km/u
Maten
Wielbasis: 227 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 950 kg
Laadvermogen: 240 kg
GVW: 1.190 kg
Max. trekgewicht: 700 kg (ongeremd 350 kg)
Interieur
Aantal zitplaatsen: 2
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Historie
Aantal eigenaren: 5
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 79 - € 88 per kwartaal
MX5 in Europese uitvoering , sinds 2000 in Nederland. 1600 16V Motor met 5 bak, originele lichtmetalen wielen, getint glas . Het 'oermodel' met de opklapbare koplampen. De eerste ontwerpmodellen van de MX5/Miata dateren uit het voorjaar van 1979 toen Kenichi Yamamoto, Mazda's uitvoerend directeur en Bob Hall, journalist voor het blad Automotive News en later in dienst van Mazda, de ondergang van de traditionele sportwagen van de eind 70'er jaren (zoals MG B, Fiat Spider en Triumph Spitfire) bespraken.Onder projectnaam P729 werd een styling-studie gedaan naar een lichtgewicht sportwagen (LWS). In die periode waren lichtgewicht sportwagens impopulair en werden ze nauwelijks gemaakt. De studiegroep werd opgesplitst in een Californië- en Japan-sectie en in april 1984 werden de eerste LWS-schetsen gepresenteerd, in augustus gevolgd door levensgrote kleimodellen. Het Japanse team 'won' en er werd besloten door te gaan met de ontwikkeling van project P729.In november 1984 werd International Automobile Design uit de UK ingehuurd om het prototype V705 van de nieuwe lichtgewicht sportwagen te ontwikkelen. IAD's prototype werd gepresenteerd in Santa Barbara (Californië), waarna er geen weg terug was. De ontwerpers en het publiek waren enthousiast en de ontwikkeling werd overgenomen door Mazda North America (MANA). In januari 1986 werd bij Mazda besloten project P729 officieel te maken waardoor het de pre-productiestatus van een echte auto kreeg. Op 9 februari 1989 werd de Mazda MX5 gepresenteerd tijdens de Chicago Auto Show. Enkele maanden daarvoor werd de autopers onder embargo ingelicht. In juli 1989 stonden de eerste Miata's in de showrooms en binnen een half jaar werden wereldwijd 33.000 exemplaren verkocht. Het is onderhand de meest verkochte sportauto.
= Bedrijfsinformatie =
Prijswijzigingen, druk- en zetfouten voorbehouden.
Altijd ruim 500 auto's op voorraad, check de actuele voorraad via www.hofman.nl.
Volg ons ook op facebook.com/HofmanLeek
Bel ons voor de mogelijkheden voor inkoop, verkoop, consignatieverkoop en stalling.
* Veilig online kopen @ hofman.nl * Levering aan huis mogelijk * Inruil mogelijk
Al onze autos staan met een zeer uitgebreide fotoreportage (60-100 fotos) online op www.hofman.nl
Alfa Romeo Spider Giulia GTV Giulia Giulietta
Aston martin DB7 DB 7 VANTAGE VOLANTE
Audi 1
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Mazda MX-5 | Niet dromen, maar doen
Echte autoliefhebbers zijn makkelijk te herkennen. Er stroomt benzine door hun aderen en ze dromen iedere nacht van die ene onbereikbare sportwagen. Helaas moet het bij gebrek aan financiële middelen bij dromen blijven. Slimme autoliefhebbers zijn ook gemakkelijk te herkennen: zij rijden een Mazda MX-5. Als ze nog iets te wensen over hebben, dan is het misschien een nieuwe MX-5.
De Mazda MX-5 is de pretauto voor het gewone volk. Dat geldt des te meer voor deze vierde generatie die kleiner, lichter en daarmee levendiger en puurder is dan ooit tevoren.
Plus
- heel veel rijplezier
- even verstandig als een alledaagse Mazda
- nette prijs
Min
- niet geschikt voor lange bestuurders
- weinig bergruimte in interieur
- matige geluidsisolatie kap
Conclusie
De eerste MX-5 uit 1988 was bedoeld als een echte pretauto voor het gewone volk. Gaandeweg werd de MX-5 groter, comfortabeler en daarmee minder puur. Voor deze vierde generatie ging Mazda terug naar de basis.
Alles werd in het werk gesteld om de auto lichter te maken, zonder afbreuk te doen aan de veiligheid of de dagelijkse bruikbaarheid. Alleen voor lange bestuurders is dit slecht nieuws: zij passen niet meer goed in de auto en dan is de pret er snel af.
Dankzij de compactere buitenmaten is de MX-5 merkbaar wendbaarder en dynamischer geworden. Dankzij het lage gewicht zijn de prestaties beter geworden. Bovendien is het gevoel tussen bestuurder en mechaniek beter dan ooit. Zelfs het uiterlijk is een stuk spannender dan voorheen. En dat zijn allemaal kenmerken van een droomauto!